Pudełkowo Loany

Just another page about hobbies :)

86. Iza Śpiąca Królewna :)

w dniu 18 stycznia 2015

Moja starsza córka urodziła się w Sylwestra, co powoduje, że nigdy nie obchodzi urodzin w przedszkolu (bo zwykle tego dnia nie wysyłamy jej na zajęcia), za to zawsze załapuje się na jakąś imprezę – nie mówiąc o tym, ile jej fajerwerków o północy puszczają 😉

Od poprzedniego roku urodziny dziewczynkom robimy troszkę tematyczne, w domu. Adrianna zażyczyła sobie urodziny w stylu Calineczki – siostra wybrnęła z tego ładnymi dekoracjami plus bułeczkami we wściekle zielonym kolorze (był też zielony tort w kwiatki). Natomiast Iza wybrała śpiącą królewnę… niestety, nie dała się namówić na nasz pierwotny pomysł – „wszyscy goście dostają na wejściu poduszkę i idą spać, a na koniec „imprezy” są zbudzeni przez wróżkę, jedzą tort i idą do domu” ;). Czyli znowu siostra musiała powymyślać dekoracje, ja natomiast zostałam poproszona o uszycie sukienki Aurory, czyli Śpiącej Królewny ze stajni Disneya.

Dekoracje na szybie akwarium zrobione przez Kasię :)

Dekoracje na szybie akwarium zrobione przez Kasię 🙂

Wszystko byłoby okej, gdyby nie fakt, że przez pracę zapomniałam o tym pomyśle 😦 Iza przypomniała mi o szyciu dwa dni przed urodzinami… Dobrze, że chociaż materiały miałam dostępne, moje zbieractwo nareszcie po coś się przydało. I tak nie mając pojęcia, jakiego użyć wykroju, nie wiedząc, jak szyć i w ogóle w lekkiej panice (bo praca, przygotowanie chałupy na imprezę, gotowanie) na szybko skleciłam strój. Oczywiście nie obeszło się bez paru wpadek, najpoważniejsza to rękawy, które są za wąskie i Iza musi je podciągać, żeby móc podnieść ręce. Plus niepotrzebnie wycięłam dół stanika sukni z koła, tutaj lepszy byłby jednak z normalnego prostokąta. Ale ogólnie jak na możliwości i umiejętności suknia wyszła całkiem podobna 🙂

Użyłam do szycia satynę dobrej jakości, przygotowaną na moją kieckę w stylu pin-up (niestety, usłyszałam od paru osób komentarz opisujący fakt, że będę w tym kolorze wyglądać jak świnka 😛 – więc bez płaczu oddałam tkaninę). Dodatkowo wykorzystałam jakąś podszewkę w kolorze różowym (strasznie się gniecie, wyszło w praniu 😦 ), białą bawełnę pościelową, sztywnik. Z tyłu sukienka jest sznurowana, niestety mam niezbyt dobrej jakości metalowe oczka, już dwa wypadły -_-‚ . Moja siostra Kasia przygotowała dla Izy koronę, dla wszystkich dzieci czarodziejskie różdżki oraz jedne rogi Diaboliny, niestety, nie przetrwały imprezy. Dziękuję Kasiu 🙂

Ale ogólnie strój jest podobny do oryginału, czyli Aurory:

AURORA

Aurora, czyli Śpiąca Królewna z filmu Disney’a (obrazek ze strony http://vignette4.wikia.nocookie.net/)

I moja mała Aurora, czyli Iza:

LOANA_IzaAurora-01 LOANA_IzaAurora-02 LOANA_IzaAurora-03

2 responses to “86. Iza Śpiąca Królewna :)

  1. Porcelana pisze:

    „oraz jedne rogi Diaboliny, niestety, nie przetrwały imprezy.” –> dzieci 😀
    Sukienka wyszła urocza, widać, że Iza jest zadowolona 🙂

  2. Melancholia pisze:

    Cudowna suknia. Marzenie mojego dzieciństwa. 😀
    Też ostatnio skroiłam za wąskie rękawy, a że materiał nie jest rozciągliwy, nie obyło się bez poszerzania.

Skomentuj

Zashevka

crafting i szycie...

Vanadian Avenue

Passion, knowledge and desire to create

Red Point Tailor

RPT's Couture Endeavours

Początkowo

To co we mnie najlepsze i twórcze chciałabym pokazać światu

Robótki Stefci

Kocham uczucie tworzenia, więc tworzę:)

