Pudełkowo Loany

Just another page about hobbies :)

73. Pierwsze paczłorki za płoty :)

w dniu 1 czerwca 2014

Oczywiście wiem, że powinno się pisać patchwork 🙂 Widziałam prace w tej technice już bardzo dawno temu i od początku bardzo mi się podobała. Ale jakoś nie umiałam się za nią zabrać, brakowało mi wiedzy „czym to się je”. Ale ponieważ ta technika jest coraz popularniejsza w Polsce (za granicą to wiadomo, już dawno wszystko mają ;)) to i do mnie uśmiechnęło się szczęście – we Wrocławiu pani Ola otwiera szkołę szycia patchworku wraz ze sklepem. Sklep jest jeszcze przygotowywany, ale udało mi się zapisać na jedne z pierwszych warsztatów w nowej pracowni Pani Oli. Na zajęciach poznałam ułatwienia dotyczące szycia patchworku, z których mogłam potem korzystać. Bardzo dziękuję Pani Oli za naukę!

Mój pierwszy „profesjonalny” patchwork to coś w rodzaju podkładki/za małego kocyka/obrazka – no, jest to prostokąt o wymiarach ok. 80 x 70 cm ze wzorem „zygzak”. Materiały otrzymałam na kursie, stąd taki dobór kolorów. Udało mi się praaawie prosto uszyć całość, a pani Ola na koniec kursu pozwoliła mi również popikować lotem trzmiela – ciężka praca, ale jak dodaje uroku!!! Szyłyśmy na bardzo dobrej klasy maszynach, to było czuć, naprawdę. Polecam kursy u pani Oli nie tylko jako zdobywanie wiedzy, ale również super spotkania z pysznymi przekąskami i możliwością poznania fajnych dziewczyn 🙂 Zdjęcia pracy zrobiła dla mnie pani Ola, dlatego takie ładne 😛

Image

Image

Po kursie postanowiłam wykorzystać nową wiedzę i uszyć w prezencie dla córki dobrej koleżanki z pracy poszewkę na poduszkę. Dostałam informację, że Patrysia (skończyła 3 lata) lubi kaczki. Najpierw przygotowałam aplikację z kaczką (wzór to oczywiście Princess Tutu ;)) z polaru i filcu (oczka są szyte ręcznie, nie wyszły idealnie, ale z daleka nie widać :P). A potem wzięłam wszystkie bawełny w pastelowych barwach (kupione jak zwykle na Robotniczej), jakie miałam w domu i wycięłam z nich nożykiem do tapet kwadraciki 4 cm x 4cm. Poukładałam całość i zszyłam. I proszę, po 8 godzinach praca gotowa 😛 Co jak co, ale nie mam jeszcze doświadczenia i cięcie oraz szycie zajmuje mi bardzo dużo czasu :(. Praca nie jest pikowana, bo kwadraty nie zszyły się prosto 😦 A do swobodnego pikowania nie mam jeszcze stopki -_-‚ Z tyłu poszewki użyłam fioletowej bawełny w białe kropki, całość oblamowałam sztuczną lamówką (bo taką miałam w domu) w kolorze złotym. Poduszka bardzo się spodobała – mam nadzieję, że przyda się Patrysi w przedszkolu. Zdjęcia robiła mi Krulik – bardzo dziękuję!!

ImageImage

Tydzień później znowu wybierałyśmy się na urodziny, tym razem do koleżanki starszej córki z przedszkola, 6-letniej Ewy. I dla Patrycji i dla Ewy miałam przygotowane ręcznie robione przez Domi.Design śliczne wstążeczkowe opaski, ale stwierdziłam, że to jednak trochę mało na prezent, dlatego i dla Ewy uszyłam poszewkę. Tym razem prostszą, z sówkami w centrum, z mniejszą ilością kwadratów (cięcie nożykiem do tapet jest bardzo niewygodne…). W kolorach różowym – bo taki lubi solenizantka, oraz zielonym – bo pasuje :). Całość oblamowana sztuczną różową lamówką, z tyłu zielona flanelka. Poduszka bardzo się spodobała – ale głównie bratu Ewy, dlatego dostałam prośbę o uszycie jeszcze jednej takiej poszewki. Mam już przygotowane dwa projekty, ale czekam na nóż i matę od pani Oli – już się nie mogę doczekać tych narzędzi!

ImageImage

 

 

 

 

 

2 responses to “73. Pierwsze paczłorki za płoty :)

  1. Chanderella pisze:

    Piękne te wszystkie rzeczy! Śliczna ta poszewka z sówkami!

  2. Porcelana pisze:

    Poduszka i poszewka są śliczne! Aż dziwię się sobie, że wcześniej byłam uprzedzona do patchworku… Może dlatego, że kojarzył mi się z torebką, którą uszyłam w gimnazjum i określiłam jako patchwork? 😉 Ale ten mój koszmarek sprzed lat nijak się ma do Twoich pięknych prac 🙂

Skomentuj

Zashevka

crafting i szycie...

Vanadian Avenue

Passion, knowledge and desire to create

Red Point Tailor

RPT's Couture Endeavours

Początkowo

To co we mnie najlepsze i twórcze chciałabym pokazać światu

Robótki Stefci

Kocham uczucie tworzenia, więc tworzę:)

