Pudełkowo Loany

Just another page about hobbies :)

68. Sukienka dla Izy na bal – wersja biała :)

w dniu 2 marca 2014

Trzeci raz Iza miała bal w przedszkolu (żałuję, że w szkole nie ma zwyczaju urządzania bali) i jak zwykle przygotowałam dla niej nowy strój – taki, jaki zawsze chciałam mieć ;P

I tym razem wykorzystałam krynolinę, którą uszyłam rok temu. Na sieci znalazłam wspaniały tutorial na Tracy’s Costuming World, jak uszyć zaplanowaną przeze mnie sukienkę – jestem bardzo szczęśliwa, że dziewczyna nie tylko przygotowała zdjęcia, ale również filmiki na Youtubie. Zaopatrzyłam się w hurtowni na Robotniczej w białą żorżetę (dziękuję Pani, która mi poleciła ten materiał i jego ilość), na sieci kupiłam koronkę (oczywiście musiałam dokupywać, zużyłam w sumie 32 metry), w pasmanterii w Astrze nabyłam taśmę z zatrzaskami (ale droga O_o), guziczki, wstążkę i klamrę do paska (oczywiście nie było białej, więc musiałam prosić Krulik o pomoc w przemalowaniu – dziękuję!). Jak zwykle nie kupiłam wszystkiego wcześniej, część rzeczy szukałam na ostatnią chwilę…

Niecały miesiąc przed balem rozpoczęłam szycie spódnicy – wycięłam z półkola spód, narysowałam na nim, jak powinny układać się falbany i zaczęłam obszywać i przyszywać falbany… i to trwało, i trwało… nie doszyłam w końcu (żeby spódnica nie była za długa) ostatniej falbany, która ma ponad 5,5 metra O_o Po przygotowaniu pierwszych falban wyszło, że źle wymierzyłam Izę w pasie i spódnica nie schodzi się – więc musiałam sztukować materiał, żeby nie było widać dziury. Spódnicę skończyłam dwa dni przed balem i w wieczór poprzedzający imprezę zabrałam się za bluzkę… Koszmar, wykrój znalazłam w końcu w jakiejś Burdzie, kompletnie go przerobiłam, rękawy przygotowałam od podstaw – bluzka wymagała o wiele więcej pracy niż mi się początkowo wydawało. Oczywiście krzywo wszyły mi się falbany z przodu, a w połowie szycia wyszło, że bluzka jest za krótka -_-‚ Ech, po balu byłam zmuszona doszyć kawałek materiału do bluzki, bo ciągle wychodziła Izie ze spódnicy. Przód jest zapinany na taśmę z zatrzaskami, jestem szczęśliwa, że takie coś istnieje, bo nie miałam pomysłu na zapięcie. Guziczki i panel z nimi przyszywałam ręcznie.

Ale ogólnie udało się i Iza na balu wystąpiła w nowej sukni. Zdjęcia niestety nie są dobrej jakości, bo w nocy wyładowały mi się baterie w aparacie i mąż posiłkował się komórką. Wyraźniejsze zdjęcie zostało zrobione na następnym balu – dziękuję Krulikowi za pomoc 🙂

LOANA_Iza_kiecka2_zkomorki_2LOANA Iza biala sukienka na balStrój jest oczywiście kopią sukni z mojego ulubionego pod względem strojów filmu – czyli dokładnie mówiąc tej sukni 🙂 Nie udało mi się niestety załatwić pasującej broszki, ale postanowiłam znaleźć odpowiednio dokładne zdjęcie i poprosić Zuzę o przygotowanie wersji dla Izy 🙂

EDIT 13.06.2014

Kilka dni temu Krulik zrobiła mi w swoim ogródku nowe zdjęcia Izy – dziękuję!!!

LOANA_IzaSukniaBiała1 LOANA_IzaSukniaBiała2 LOANA_IzaSukniaBiała3

 

4 responses to “68. Sukienka dla Izy na bal – wersja biała :)

  1. Dorfi pisze:

    Jest śliczna i Iza pięknie w niej wygląda. A w szkołach są bale karnawałowe dla dzieci (przynajmniej u nas).

  2. Lexie's Art pisze:

    Najprawdziwsza Scarlett!!! 🙂

  3. melisa pisze:

    WOW – jestem pod wrażeniem. Dzisiaj dopiero trafiłam na Pani stronę przez przypadek!!!
    GRATULUJĘ konsekwencji w działaniu Ewa

Skomentuj

Zashevka

crafting i szycie...

Vanadian Avenue

Passion, knowledge and desire to create

Red Point Tailor

RPT's Couture Endeavours

Początkowo

To co we mnie najlepsze i twórcze chciałabym pokazać światu

Robótki Stefci

Kocham uczucie tworzenia, więc tworzę:)

