Pudełkowo Loany

Just another page about hobbies :)

66. Szyciowe przydasie – manekin i pudełko na szpulki.

w dniu 26 stycznia 2014

Ostatnio więcej szyję niż skrapuję, a co  za tym idzie zaczęłam zauważać niewygody spowodowane brakami w wyposażeniu. Wiadomo, fundusze nie pozwalają kupić sobie wszystkiego, co jest przydatne przy szyciu. Więc sposobem ekonomicznym wykonałam dwa przydasie szyciowe 🙂

Pierwsze było pudełko na szpulki, których miałam coraz więcej i które pięknie się gubiły. Posiłkowałam się pomysłem z bloga szyjącej dziewczyny (dziękuję El Clavel za przypomnienie, to z tego bloga http://www.bezdomna-szafa.pl/p/tutoriale_30.html), który przypomniały mi dziewczyny z fejsbukowej grupy Wrocław Szyje. Dopytałam się o szczegóły i po kupieniu w Obi odpowiednich „rurek” do ociepleń, wykorzystując też stare pudełko po butach i kawałek czarnego materiału zrobiłam bardzo wygodne pudełko do szpulek. Ozdobiłam je złotą lamówką, żeby nie było takie smutne 🙂 I naprawdę nie potrzeba pokrywki, bo szpulki w ogóle nie wylatują, a wkładanie ich kolorami bardzo ułatwia pracę 🙂

LOANA_PudełkoNaSzpulki_1 LOANA_PudełkoNaSzpulki_2

Drugim przydasiem jest manekin krawiecki. Od dłuższego już czasu zastawiałam się, czy go nie zrobić – w końcu jestem bardzo niewymiarowa, a w domu nie ma nikogo, kto może mi pomagać upinać wykroje. Co prawda jeszcze nie rozpoczęłam szycia ubrań dla siebie, ale planuję, zwłaszcza suknie regencyjną. I do jej wykonania po prostu niezbędny jest taki pomocnik. Znowu posiłkowałam się pomysłem popularnym w sieci, czyli stary podkoszulek, dużo taśmy i osoba do pomocy. Mi pomogła Fanturia, której bardzo dziękuję!!! To ona tak  naprawdę wykonała bryłę manekina, mi pozostało już tylko wypchanie go (dwa dni cięcia starych ubrań na kawałki), zamknięcie i wykończenie taśmą. Nie mam imienia na razie, roboczo nazywam go „Laska” 😉 Jeszcze nie ma stojaka, jestem w trakcie poszukiwań czegoś, co mogłoby robić za nogę. A że Laska jest dość ciężka, to domyślam się, że chwile mi zajmą poszukiwania. Ale nie szkodzi, mam już pomocnika i nareszcie mogę próbować stworzyć formę na siebie 🙂

LOANA_ManekinLaska_1

 

4 responses to “66. Szyciowe przydasie – manekin i pudełko na szpulki.

  1. El clavel pisze:

    Witaj Loana! Etui na szpulki to dobre rozwiązanie – już nic się nie zgubi i o ile szybciej można znaleźć odpowiedni kolor 🙂 Tutorial pochodzi ze strony http://www.bezdomna-szafa.pl/p/tutoriale_30.html, bo już go kiedyś tam widziałam. Manekin – cudo! Podziwiam to, że chciało Ci się bawić z taśmą. Od teraz twoje ubrania będą zawsze idealnie leżeć :)))

    Pozdrawiam serdecznie, El clavel 😉

    • joannaloana pisze:

      O, dziękuję za przypomnienie, który to blog – masz całkowitą rację, to z bezdomnej szafy zaczerpnęłam pomysł. Ja się nie bawiłam, koleżanka mnie owijała, ja tylko stałam i czułam się ściskana 😛

  2. fobmroweczka pisze:

    Manekin ci dużo pomoże, potem tylko ubrać go w odpowiednie stelaze i halki i mozna szyć;)

Skomentuj

Zashevka

crafting i szycie...

Vanadian Avenue

Passion, knowledge and desire to create

Red Point Tailor

RPT's Couture Endeavours

Początkowo

To co we mnie najlepsze i twórcze chciałabym pokazać światu

Robótki Stefci

Kocham uczucie tworzenia, więc tworzę:)

