Pudełkowo Loany

Just another page about hobbies :)

53. Sukienka dla Izy w czerwono-białą krateczkę – Burda 09/2012

w dniu 24 maja 2013

Czas leci, Iza nam rośnie i potrzebuje nowych strojów. Okazało się ostatnio, że ma bardzo mało tzw. codziennych sukienek – do przedszkola, na podwórko, itp. Postanowiłam w końcu coś dziecku uszyć 🙂

Po kilku dniach przeglądania blogów wybrałam model nr 152 z Burdy nr 09/2012, wykorzystany już przez kilka dziewczyn. Znalazłam go dzięki LolaJoo – matce trójki dzieci i wspaniałej krawcowej, której blog czytam już od jakiegoś czasu i którą podziwiam, że mimo takiej gromadki ma czas szyć i jeszcze prezentować rzeczy na blogu. I robi super tutoriale! A ja bardzo lubię tutoriale i często z nich korzystam, więc jestem ogromnie wdzięczna wszystkim pomagającym osobom 🙂

LolaJoo uszyła takie sukienki: fioletową z serduszkiem, dwie fioletowe aksamitne, zieloną aksamitną i dwie czarne aksamitne, moje ulubione. Dodatkowo zaproponowała ona, żeby pod jej postem linkować wszystkie znalezione na sieci „uszytki” z tego wykroju – naprawdę super pomysł! Można dzięki temu porównać jak z jednego wzoru wychodzą zupełnie różne rzeczy 🙂 Przyznaję, że przy wyborze materiału kierowałam się tą gotową sukienką Brummig 🙂

Materiał kupiłam w sklepie na Robotniczej – jest w czerwoną krateczkę, dość cienki, dlatego musiałam dołączyć do niego podszewkę ze zwykłej bawełny. W wykroju zmieniłam zapięcie, bo nie miałam zamka – czyli jak zwykle użyłam kupionych kiedyś na wyprzedaży (i znienawidzonych przez męża :P) guziczków-kwiatków. Sukienkę szyłam dwa dni i jestem z niej bardzo dumna, bo z obydwu stron nadaje się do pokazania – wykończyłam ją dość starannie również od strony lewej. Może to nic wielkiego, ale ja nie za dobrze sobie radzę z wykończeniem. Chciałabym kiedyś na sieci znaleźć taki pełny tutek – jak uszyć sukienkę dla dziewczynki, żeby z dwóch stron dobrze wyglądała – i to bez pomocy overlocka 😛 Do sukienki próbowałam dorobić biały pasek, ale nie umiem sobie poradzić z szyciem na tak wąskich kawałkach materiału – nie wyszedł mi ten pasek.

LOANA_SukienkaIzyBurda09-2012_czerwona1 LOANA_SukienkaIzyBurda09-2012_czerwona2 LOANA_SukienkaIzyBurda09-2012_czerwona3

 

 

2 responses to “53. Sukienka dla Izy w czerwono-białą krateczkę – Burda 09/2012

  1. Fanturia pisze:

    Urocza 😀

Skomentuj

Zashevka

crafting i szycie...

Vanadian Avenue

Passion, knowledge and desire to create

Red Point Tailor

RPT's Couture Endeavours

Początkowo

To co we mnie najlepsze i twórcze chciałabym pokazać światu

Robótki Stefci

Kocham uczucie tworzenia, więc tworzę:)

