Pudełkowo Loany

Just another page about hobbies :)

29. Spotkania w CIRS i Pawana 2012

w dniu 10 sierpnia 2012

Zbierałam się do dzisiejszego posta już długi czas, głównie z powodu braku zdjęć ilustrujących wykonaną pracę. W końcu jednak zebrałam kilka fotek i nareszcie mogę pochwalić się moją pierwszą suknią na krynolinie. Ale po kolei 🙂
Już kilka lat temu, kiedy to dołączyłam na moment do Zespołu Tańca Dawnego Serenissima Wratislavia, zamarzyło mi się posiadanie własnej historycznej sukni. W związku z moimi sporymi gabarytami nie mieściłam się w żaden zespołowy strój, nie mogłam więc nawet wypożyczyć na chwilę kostiumu. A ponieważ Serenissima organizuje wspaniałe bale historyczne, zwłaszcza w cyklu Pawana, gdzie odbywają się one w sali reprezentacyjnej Ratusza, moja chęć posiadania własnej sukni rosła coraz bardziej. Niestety, nie miałam wykroju, a bez tego to ja nawet nie siadam do maszyny – moje umiejętności szycia są znikome i bez wykroju nie umiem zrobić nic 😦

W tym roku jednak pojawiło się światełko w tunelu – tzn. dowiedziałam się o „Miedzypokoleniowych Warsztatach Kroju Sukien Dawnych” we Wrocławskim Centrum Seniora, o których pisałam już wcześniej tu i tu. Na warsztatach pani Kazia pokazała mi, jak wykonać krynolinę i halkę do sukni – szycie obydwu zajęło mi sporo czasu i oczywiście nie uchroniłam się od błędów 😦 Jednak pomimo tego nie poddawałam się i podtrzymywana na duchu przez babeczki z Centrum Seniora, zwłaszcza Ewę Landsberg, próbowałam szyć dalej. Znowu niestety utknęłam w miejscu z powodu braku wykroju. Ale jak wiadomo, jak się ktoś uprze to da radę – gorset sukni wykroiłam z Burdy (suknia ślubna, jak znajdę numer to napiszę) i po kilku poprawkach miałam już jakiś wzór. W sklepie z tanimi tkaninami zakupiłam gniecioną taftę w pięknym błękitnym kolorze, Ewa podarowała mi kawałek zasłonowego materiału w śliczny całkiem historyczny wzór – miałam już nawet na czym pracować. I tak z pomocą moich koleżanek, m.in. Elbereth, Magdy, Zuzy oraz siostry Kasi, po wskazówkach pani Kazi i Ewy – coś w końcu stworzyłam.

Oczywiście kostium nie wyszedł idealnie, nawet nie dobrze, jeśli się przyjrzeć szczegółom, ale pomimo tego byłam z niego dosyć zadowolona – miałam w końcu wymarzoną suknię na Pawanę :P. Fotograf Pawany był bardzo miły i zrobił mi jedno portretowe zdjęcie, które prezentuje poniżej. Resztę zdjęć wykonała Usa, miejsce to Centrum Seniora :).

Natomiast sam bal Pawana 2012 wspominam jak zwykle bardzo dobrze! 🙂 Świetnie się bawiłam i troszeczkę nawet tańczyłam – niestety, suknia wybitnie nie nadaje się do szybkich tańców, łatwo się o nią potknąć. W tym roku było naprawdę dużo osób i dzięki temu mogłam obejrzeć wiele strojów – chyba cały przekrój epok w ubiorach :P. Podobały mi się również pokazy tańców – sala w Ratuszu bardzo pasuje do takich imprez. Mam nadzieję, że w przyszłym roku znowu będę miała możliwość uczestniczyć w balu. Bo Pawany stają się coraz bardziej profesjonalne, co widać na tym filmiku :).

11 responses to “29. Spotkania w CIRS i Pawana 2012

  1. Dorfi pisze:

    Piękna suknia. Zdjęcie na sofie powinnaś sobie w ramki oprawić 🙂

  2. je pisze:

    Na takie gabaryty to ta suknia pasuje jak kotu drugi ogon

  3. Elen pisze:

    Och jakie piękne masz te zdjęcia. Suknia jest świetna (miałam okazję ją przymierzyć). Pozdrawiam cieplutko.

  4. Loana wyglądasz super! A zdjęcia rzeczywiście-w ramki powiesić, ale to już wiesz 🙂

  5. A, Loana – suknia piękna!! Świetnie w niej wyglądasz, a zdjęcie drugie lub trzecie oprawiłabym w ramkę 😀 😀

  6. Joanna Loana pisze:

    Dziękuję Dziewczyny! 🙂 Cieszę się, że suknia się podoba. W końcu to o sukni była notka na blogu, a nie o moich gabarytach 😛

  7. Kaya pisze:

    Bardzo ładna sukienka.

Skomentuj

Zashevka

crafting i szycie...

Vanadian Avenue

Passion, knowledge and desire to create

Red Point Tailor

Couture Endeavours

Początkowo

To co we mnie najlepsze i twórcze chciałabym pokazać światu

Robótki Stefci

Kocham uczucie tworzenia, więc tworzę:)

