Pudełkowo Loany

Just another page about hobbies :)

11. Zajęcia “Krój i szyj” we Wrocławskim Centrum Seniora – moje drugie spotkanie.

w dniu 24 lutego 2012

We wtorek udało  mi się ponownie dotrzeć na zajęcia we Wrocławskim Centrum Seniora. Poznałam lepiej panie prowadzące i uczestniczące w zajęciach,  nawet zapamiętałam kilka imion ;). Tym razem głównym tematem zajęć było szycie spodu halki z fiszbinami. Pani Kazimiera pokazywała nam, jak skroić materiał, przygotować tunele na fiszbiny. Jedną pokazową halkę nawet zaczęłyśmy zszywać, niestety brak czasu nie pozwolił nam jej dokończyć. Na następnych zajęciach zajmiemy się „zbrojeniem” tej halki, czyli wkładaniem fiszbin oraz przygotowaniami do szycia właściwej halki. Dużo jest pracy nad takim strojem z epoki.

Pani Kazimiera przygotowała dla nas opis takiej spodniej halki, który załączam „dla potomności” ;), tzn. dla pamięci .

Dodatkowo zrobiłam zdjęcie ulotki informującej o grupie pani Kazimiery Ochlik o nazwie „Poloneska”, ponieważ nigdzie na sieci nie znalazłam takich zebranych danych o nich.

Na zajęcia przyjechała również pani Lodzia, która uczyła niektóre z nas jak zrobić szydełkowe mitenki. Przywiozła kilka par do obejrzenia – śliczne są takie siateczkowe i koronkowe mini rękawiczki. Pani Ewa przyniosła nam wszystkim szydełka i kordonki, więc mogłyśmy od razu zabrać się do pracy. Ja szydełkowałam srebrne siateczkowe mitenki bez wzoru, ale nie powiem, żeby mi coś ładnego wyszło 😦 Jeszcze raz chcę pojechać na szkolenie, żeby się dobrze nauczyć 🙂

Skomentuj

Zashevka

crafting i szycie...

Vanadian Avenue

Passion, knowledge and desire to create

Red Point Tailor

Couture Endeavours

Początkowo

To co we mnie najlepsze i twórcze chciałabym pokazać światu

Robótki Stefci

Kocham uczucie tworzenia, więc tworzę:)

