Pudełkowo Loany

Just another page about hobbies :)

10. Carewna Izabela

w dniu 14 lutego 2012

Od poczatku stycznia tego roku przygotowywałam się powoli na bal karnawałowy w przedszkolu mojej starszej córki Izabeli. Bal odbył się 7 lutego, ale wiadomo – najpierw trzeba było obmyślić strój, potem wykonać, a tego się w dwa dni zrobić nie da 😛 Pomimo wcześniejszych przygotowań i tak pare rzeczy robiłam na ostatnią chwilę 😦

Wymyśliłam sobie, że Iza przebierze się za księżniczkę, bo obydwie lubimy księżniczki. Niestety, jest to bardzo popularny motyw wśród dziewczynek, więc, żeby nie było aż tak sztampowo, Iza została rosyjską księżniczką – czyli carewną. Wyszukałam w internecie dużo zdjęć, a wzorowałam się głównie na tym. Suknię wierzchnią oraz bluzeczkę skroiłam wg mocno przerobionych wykrojów z Burd. Miałam problem z wyborem materiału, ale w końcu zdecydowałam się na piękny czerwony welur oraz udostępnione przez koleżankę płócienko. Do obszycia sukni użyłam taśm, które kiedyś w zamierzchłych czasach kupiłam na allegro. Suknia ma podszewkę, z tyłu jest wiązana jak gorset, więc może ją założyć i większa dziewczynka. Bluzka niestety nie wyszła idealnie, ma za krótkie rękawy – myśle teraz, jak to poprawić. Wszystkie taśmy musiałam niestety szyć ręcznie, częściowo pomogła mi w tym teściowa (przyszyła taśmy na obwodzie sukni). Ogólnie pracy przy sukni i bluzeczce było z pięć razy więcej niż się spodziewałam, nie wyszło nic idealnie, a efekt też nie jest taki jaki miał być ( z powodu ograniczeń cenowych nie mogłam zaszaleć z taśmami) – mimo wszystko jestem zadowolona ze stroju, bo naaawet jest podobny ;).

Na osobne wyróżnienie zasługuje kokosznik, czyli ten rodzaj „korony” na głowę. Wykonała go moja koleżanka Fanturia. W pierwszej wersji kokosznik był bardziej tradycyjny, posiadał prześliczną siateczkę z wrabianymi perełkami (przepraszam za jakość zdjęć, teraz rzadko kiedy można je robić w świetle dziennym -_-‚).

Niestety, nie podałam Fanturii wymiarów głowy mojej córki i siateczka okazała się za mała, nie potrafiłam jej umocować na głowie dziecka 😦 W związku z czym byłam zmuszona wypruć siatkę i wymyślić nowy sposób mocowania – wybrałam grubą opaske obszytą materiałem, a do zamaskowania użyłam szyfonowego a’la welonu. Nie jest to może mistrzostwo, ale przynajmniej całość łatwo się zakłada, zdejmuje i dobrze trzyma na głowie dziecka. A siateczke mam zamiar z powrotem przymocować i użyc do ozdobienia głowy lalki 🙂 Bo naprawdę świetnie to wygląda.

Ogólnie jestem zadowolona z tego, jak ładnie wyglądała Iza w stroju, chociaż uważam, że spędziłam na przygotowywaniach za dużo czasu. I Iza nie zawsze chciała przymierzyć ubrania, więc musiałam się zniżać do przekupywania dziecka 😛

Bardzo chciałabym również podziękować osobom, które mi pomogły: Fanturii za zrobienie ślicznego kokosznika i za materiał na bluzkę, Zuzie za udostępnienie miejsca, maszyny i pożyczenie kasy na resztę materiałów, Elbereth za Burdę, z której powstał wykrój sukni oraz Izek za materiał na welon. I dziękuję osobom na forach, które pomogły mi w pierwszych poszukiwaniach zdjęć na wzory i przetłumaczyły kilka słów na rosyjski. DZIĘKUJĘ!

7 responses to “10. Carewna Izabela

  1. elbereth pisze:

    Nie ma za co! 🙂 Ślicznie Iza wyglądała, podziwiam Cię, że chciało Ci się włożyć tyle pracy w strój dla dziecka…

  2. Kaya pisze:

    Śliczny kostium. Nakrycie głowy jest przepiękne. Brawo. Córcia wygląda jak prawdziwa rosyjska księżniczka. Rękawy możesz przedłużyć na przedramieniu wszywając wstawkę z tego samego materiału, a szwy zmaskować np. biała lub złotą tasmą.

    • joannaloana pisze:

      Dziękuję Kayu! 🙂
      O przedłużeniu to myślałam, żeby wszyć ładną bawełnianą koronkę jako wstawkę, też byłoby lekko ludowo 😛 Ale Fanturia podsunęła mi całkiem logiczny pomysł, żeby w ogołe całe rękawy wypruć i uszyć je na nowo, materiał jeszcze mam. Na razie przygotowuję się psychicznie do tego pomysłu (i szukam, gdzie upchałam ten wykrój rękawa). Mam nadzieję, że nie rzucę tego w kąt i poprawię 😛

  3. IRYSOWEPOLE pisze:

    Ale super ten strój fajnie ci to wyszło !
    Ramka z kotkami ma miejsce na zdjęcie w środku zapomniałam dodać tekturkę …

  4. Byłam niejako „w środku” szycia tego przepięknego stroju i śmiało mogę rzec, iż jest cudny! Na żywo jest jeszcze ładniejszy 🙂

  5. Lexie's Art pisze:

    Rewelacyjna sukienka i wszystkie niezbędne elementy! 🙂

  6. Martyna pisze:

    Cudowny kostium ma pani talent! piękna z pani kobieta podziwiam z całego serca i pozdrawiam serdecznie 😀

Skomentuj

Zashevka

crafting i szycie...

Vanadian Avenue

Passion, knowledge and desire to create

Red Point Tailor

Couture Endeavours

Początkowo

To co we mnie najlepsze i twórcze chciałabym pokazać światu

Robótki Stefci

Kocham uczucie tworzenia, więc tworzę:)

