Pudełkowo Loany

Just another page about hobbies :)

06. Warsztaty ceramiczne w Otwartym Centrum Ceramiki we Wrocławiu.

w dniu 4 lutego 2012

Dawno, dawno temu (tzn. w listopadzie zeszłego roku 😉 ) wzięłam udział w warsztatach ceramicznych organizowanych przez Fundację Flafi. Warsztaty miały podtytuł „Ceramiczne anioły, gwiazdy, dzwonki” i jak można się domyślać, miałam możliwość przygotować na nich ozdoby na święta bożonarodzeniowe. Niestety, z powodu różnych perturbacji związanych z odbiorem prac otrzymałam je dopiero w tym tygodniu, więc oczywiście wykorzystam je na następne święta 🙂

Same warsztaty bardzo mi się podobały. Jakkolwiek nie lubię się babrać palcami w ciastach i tym podobnych materiałach, to jednak możliwość gniecenia i formowania bez myślenia, że będę to musiała wszystko później posprzątać, ma wielki urok 😛 Oczywiście to, co sobie wymyśliłam w głowie i chciałam zrobić, a to, co mi wyszło spod niewprawionych palców to są zupełnie inne historie. Ale nic nie szkodzi, ważne, że dobrze się bawiłam, a prace są „rozpoznawalne”, tzn. widać, co chciałam zrobić. Bardzo pozytywnie zapamiętałam też pana prowadzącego, który chodził z nieodłącznym e-papierosem (nie pamiętam, czy to dobra nazwa 🙂 ) i bardzo chwalił wszystkie nasze prace jako niepowtarzalne i unikatowe. Warsztaty były podzielone na dwie części – na pierwszej wyżywaliśmy się w glinie i lepiliśmy to, co chcieliśmy stworzyć, na drugiej malowaliśmy szkliwem, które w większości przypadków ma zupełnie inny kolor przed wypaleniem i po wypaleniu (stąd zabawna sytuacja, kiedy odbierałam prace swojej szwagierki i ona kazała mi szukać turkusowej miseczki, a odebrałam jakąś taką granatową :P).

A tutaj moje prace:

Zrobiłam płaskiego kotka do zawieszenia, płaskiego aniołka oraz mały dzwoneczek z kuleczką. Kotek wyszedł ciemniejszy, niż się spodziewałam, ale i tak podoba mi się najbardziej. Z aniołka odpadła aureola, ale przynajmniej jest kolorowy. Dzwoneczek najmniej się wybija, bo jest prosty i jednokolorowy. Mimo wszystko mam zamiar wykorzystać te ozdoby w przyszłym roku na święta.

 

2 responses to “06. Warsztaty ceramiczne w Otwartym Centrum Ceramiki we Wrocławiu.

  1. IZ pisze:

    A na moim blogu znajdziesz łosia z tychże zajęć i inne prace z późniejszych. Niestety zarówno Flafi jak i OCC się zamknęły, ale jest Ruchoma Pracownia. Mój blog tymirecami.bloog.pl

    • joannaloana pisze:

      Slyszalam, ze Flafi sie zamknelo, ale ze OCC to nie… a szkoda 😦 bardzo dobrze wspominam Panie z Flafi, super sie bawilam na ich warsztatach. Na zajeciach OCC tez bylo fajnie, chociaz mialam troche problemy z odebraniem prac.

Skomentuj

Zashevka

crafting i szycie...

Vanadian Avenue

Passion, knowledge and desire to create

Red Point Tailor

RPT's Couture Endeavours

Początkowo

To co we mnie najlepsze i twórcze chciałabym pokazać światu

Robótki Stefci

Kocham uczucie tworzenia, więc tworzę:)

